Annonce



En del af det arbejde, Erik udfører med øjet bag kameraet, ender ikke bare op på en harddisk eller på hans hjemmeside. Det bliver også til kunst – brugskunst, om man vil.
“Noget af det virkelig spændende ved mit arbejde er, at jeg har opdaget, hvordan mine reportagebilleder fra stævner og projekter udvikler sig fra at være et dokumentarisk vidnesbyrd til pludselig at blive brugskunst. Det er ikke umiddelbart mig selv, der står bag det, men mine kunder, som synes, at billederne egner sig til titlen ‘en form for kunst’”, fortæller han.
For eksempel er en række af Eriks fotografier blevet til silketørklæder, vægtapeter og forstørret op til skue på Hillerød Horse Show. Billederne bliver med andre ord brugt til noget.
“Ja, som fotograf er man altid begejstret, når man bliver publiceret, men at man også kan ende som brugskunst er en herlig ny vinkel”, konkluderer Erik.



Erik Kunddahl har viet sit liv til det grafiske såvel som det fotografiske – og til hestene. Med hjælp fra hesteejere som blandt andre militaryrytter Vicky Mathiesen og springrytter Tina Dufour har han fotograferet heste og ryttere på utallige, særlige settings rundt omkring i verden.
“Mit samarbejde med mange forskellige ryttere og bloggere har udviklet min måde at arbejde på. Fotograferingen i dag er en passion, som er svær at styre. Hvis jeg kunne leve af luft og vand, ville jeg ikke bestille andet end og tage en masse billeder og nyde de mange timer til redigering”, erkender han.
Selv ejer Erik også et par heste, sad for første gang i en sadel som 35-årig og kan lide at tage ud til større stævner for at forevige stemningen igennem linsen. Desuden elsker han at inkorporere de firbenede skabninger i sit virke som modefotograf for blandt andre det italienske rideudstyrsbrand Makebe. Meget af det fotografiske arbejde samler han på sit website, kunddahl.com, og på sin Instagram-profil, @kunddahlgraphicphotography.
vil åbne folks øjne for de smukke skabninger

erik kunddahl



En del af det arbejde, Erik udfører med øjet bag kameraet, ender ikke bare op på en harddisk eller på hans hjemmeside. Det bliver også til kunst – brugskunst, om man vil.
“Noget af det virkelig spændende ved mit arbejde er, at jeg har opdaget, hvordan mine reportagebilleder fra stævner og projekter udvikler sig fra at være et dokumentarisk vidnesbyrd til pludselig at blive brugskunst. Det er ikke umiddelbart mig selv, der står bag det, men mine kunder, som synes, at billederne egner sig til titlen ‘en form for kunst’”, fortæller han.
For eksempel er en række af Eriks fotografier blevet til silketørklæder, vægtapeter og forstørret op til skue på Hillerød Horse Show. Billederne bliver med andre ord brugt til noget.
“Ja, som fotograf er man altid begejstret, når man bliver publiceret, men at man også kan ende som brugskunst er en herlig ny vinkel”, konkluderer Erik.

Erik Kunddahl har viet sit liv til det grafiske såvel som det fotografiske – og til hestene. Med hjælp fra hesteejere som blandt andre militaryrytter Vicky Mathiesen og springrytter Tina Dufour har han fotograferet heste og ryttere på utallige, særlige settings rundt omkring i verden.
“Mit samarbejde med mange forskellige ryttere og bloggere har udviklet min måde at arbejde på. Fotograferingen i dag er en passion, som er svær at styre. Hvis jeg kunne leve af luft og vand, ville jeg ikke bestille andet end og tage en masse billeder og nyde de mange timer til redigering”, erkender han.
Selv ejer Erik også et par heste, sad for første gang i en sadel som 35-årig og kan lide at tage ud til større stævner for at forevige stemningen igennem linsen. Desuden elsker han at inkorporere de firbenede skabninger i sit virke som modefotograf for blandt andre det italienske rideudstyrsbrand Makebe. Meget af det fotografiske arbejde samler han på sit website, kunddahl.com, og på sin Instagram-profil, @kunddahlgraphicphotography.

Hesten Dejo, der ejes af Vicky Mathiesen, poserer bekymringsfrit på broen i xx??
Erik Kunddahl vil åbne folks øjne for de smukke skabninger
